Naujienos

DARŽININKYSTĖ ANT PALANGIŲ

Vis daugiau nuteistųjų jungiasi prie idėjos kartu su kitais užsiauginti daržovių ar prieskoninių augalų įstaigos teritorijoje įkurtuose mini daržuose. Įstaigos administracija šiais metais praplėtė žaliąją erdvę – Socialinės globos sektoriuje bausmę atliekantiems nuteistiesiems nupirktas dar vienas šiltnamis, suformuotos papildomos lysvės, paruošta teritorija naujiems vaiskrūmiams sodinti. Ir daržininkyste užsiimti šį sezoną išreiškė norą jau 16 asmenų, pernai jų buvo tik 5.

Ypač dabar, kai labai daug laiko praleidžiama prie ekranų, kai nuolat iš visų pusių teikiamas didelis kiekis informacijos, labai smagu sugrįžti arba naujai atrasti visiškai paprastus su daržininkyste susijusius darbus – daiginti sėklas, kasti žemę, sodinti ir laistyti augalus, genėti medžius ir krūmus, ravėti piktžoles, puoselėti gyvenamąją teritoriją ir puošti ją žydinčiomis gėlėmis, rinkti savo rankomis užaugintą derlių.

Kol šaltas oras neleidžia pilnu pajėgumu darbuotis lauke, nuteistieji įrengė žalumynų ir gėlių darželį savo gyvenamosiose patalpose ant palangių – pradėjo nuo svogūnų laiškų stiklainėliuose, vėliau pasisėjo salotų, pomidorų, agurkų ir paprikų dauginimui. 

Įvairūs daržininkystės darbai gali būti vienas iš atsipalaidavimo būdų ir veikti kaip terapija. Apie daržininkystės naudą, reikšmę žmonių gyvenimui ir mitybai nuteistiesiems 2022 m. balandžio 11 d. buvo organizuota paskaita, kurią vedė socialinė darbuotoja Sigutė Daniūnienė ir savo praktinėmis žiniomis apie daržininkystę dalinosi vienas iš nuteistųjų, kuris baigęs agronomijos studijas.

Paskaitos metu buvo aptarti šie pagrindiniai daržininystės privalumai sveikatai: Savigarbos didinimas. Apdirbę žemę, pasodinę sėklų ir jas užauginę galima pasijusti kiek kitokiu asmeniu – asmeniu, kuris moka auginti derlių, atranda didesnę harmoniją su žeme, ugdo atsakomybę ir kantrybę. Fizinė nauda visam organizmui. Dirvožemio kasimas, sodinimas ir piktžolių rovimas naudingas visam organizmui – veikia pagrindiniai mūsų pojūčiai: ilsisi rega, aktyviai dirba uoslė, stiprinama širdies veikla ir viso kūno raumenys, o lengvas fizinis darbas lai­komas aktyviu poilsiu. Streso mažinimas. Daržininkystė gali padėti sumažinti depresijos ir nerimo simptomus, nes darbai darže leidžia nukreipti dėmesį ir mintis nuo nemalonių dalykų, suteikia naują tikslą, leidžia stebėti, kaip viskas auga. Laimės jausmas. Nuo žemės kasimo, išpurvintų rankų, be to, dirvoje gyvena naudingosios bakterijos ir jų įkvėpus, organizme gali padidėti serotonino lygis ir sumažėti nerimas. Pramoga. Darže galima darbuotis kartu su savo bičiuliais. Kartu aptarinėti ir diskutuoti sodininkystės tema, eksperementuoti su augalų auginimu, galiausiai lažintis, kieno derlius bus geresnis. Vitaminas D. Tinkama vitamino D dozė padidina kalcio, kuris yra reikalingas kaulams ir imuninei sistemai, įsisavinimą, o buvimas saulėje užtikrina reikiamą vitamino D kiekį vyresnio amžiaus suaugusiųjų organizme. Sveikesnė mityba. Savo rankomis užaugintos daržovės ar prieskoninės žolelės yra šviežesnės ir sveikesnės, o kai valgote tai, ką užauginate – geresnio jausmo, kad tai sveika ir būti negali.

 

 

Informacija atnaujinta 2022 m. balandžio 12 d. 14:17

INFORMACIJA DĖL PASIMATYMŲ

 

Plačiau skaityti čia

Svarbiausia informacija apie COVID-19

Pusiaukelės namai

Ko tikėtis atėjus į pasimatymą?

Įvykių kalendorius

 
2022 m. birželis
 
P
A
T
K
P
Š
S
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
Visi renginiai ir įvykiai

 

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras